obama goes nobelpris

jag ryser. TACK ÄNTLIGEN. jäva idiotvärld. MEN, som en väldigt jobbig männsika bör jag såklart problematisera detta och provocera hela västvärlden.



han har förändrat världen för alltid, dock har han en lång väg kvar, trots alla höga förväntningar vi i västvärlden och europa har på denna individ samt världsåskådningen. han har en hel del kvar att leva upp til och bevisa. missförstå mig rätt vänner, jag är ett troget obama-fan. däremot; när han lär slänga upp korten på bordet och verkligen svart på vitt, bevisa och legitimera att han verklgen har förändrat världen (i praktiken), ja då kanske han förtjänar detta pris mycket mer. personligen tycker jag inte att man ska "dela ut" fredspris höger, vänster. förr var det annorlunda, med risk för att låta som en koservativ, torr människa. jag hävdar att obama kanske inte har tillrälkligt bevisat att han förtjänar detta(?) mannen har varit president i 9 månader. MEN! än så länge har denna vackra karl inte hunnit exeplifierat sin politik, så ver är jag att döma egentligen? det jag försöker säga är att det finns ju dock människor som har ägnat sin livstid till att just kämpa för fred och verkligen åstadkommit förändring. dessa kanske bör ha detta pris? som t.ex Morgan Tsvangrai, premiärminister i Zimbabwe. (rörelse för demokratisk förändring)

i dont no. men all heder till dig mr. obama. jag tror på dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0