nu är det slutshoppat. på allvar

när jag satt på evolet med m i eftermiddags så insåg jag massor av nyttiga saker. jag måste verkligen dra ner på impulsköp. har suttit med ångest och dåligt samvete hela kvällen sen dess. alltså jag fattar inte varför jag är så himla köpgalen och rent ut dum som bara shoppar och shoppar (20% av min garderob har prislappar kvar, jag har mycket kläder,) det är inte ok. förr när jag bodde hemma och jobbade extra kunde jag leva livet out loud. tjänade bra, hade maasor av extrajobb, noll utgifter. kunde lätt shoppa kläder för 6000 i månaden - vilket jag utan problem också gjorde. jag var såklart duktig på att spara pengar också, men nu är även dom som botblås. nu kostar min kurslitteratur mellan 800-1500 spänn, jo det är sant! det kommer ju inte hålla i längden, detta.
så jävla besviken på mig själv. jag är ju inte alls i behov av nya kläder och prylar, visst det är jävligt roligt. men nej, nu räcker det. min nya plan är att leva på kontanter varje månad. sen tänker jag faktiskt FRYSA NER MITT VISA KORT. lätt att vara efterklok, deniz. gjort är gjort, jag ska lära mig ngt på kuppen.

japp. det är sant. vi får se hu det går. fett bra!





Kommentarer
Postat av: ethel

Åh jag känner precis likadant! Har gjort exakt samma sak, men det är så svårt att komma ur tänket att man kan köpa det om det är fint.

2009-10-06 @ 21:33:48
URL: http://ehol.blogg.se/
Postat av: Jo

Är det nåt jag har är det tid. Jag är liksom arbetslös plus ensam hemma just nu :P

2009-10-06 @ 21:41:04
URL: http://emjoth.blogg.se/
Postat av: mia

BRA insikt här bedir!

det man Verkligen behöver kommer också hjälpa dig att spara pengar. resten.. är skit.

sluta gå på stan, det har jag gjort. sen däremot, när man väl går där så känner man (i alla fall jag) avsmak för hur mycket man antingen suktar efter eller inte vill ha att man bara skiter i allt och blir lod. ärver oflk saker istället (Y)



jävla budgetfittlappar man har liggandes överallt alltså.



och det där med kortet? ingen ide att ens frysa ner det, klipp det på mitten och släng bitarna i varsin tunna (drastiska åtgärder)

2009-10-07 @ 20:35:04
Postat av: deniz

mia: tack lillen. jag vet att du har rätt. nu är det allvar, jag blir glad att du peppar mig.

2009-10-07 @ 20:44:16
URL: http://denizbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0